måndag 27 oktober 2008

Vilken vecka...

Simningen blev det inget av med i tisdags, kände mig snorig och hängig så det blev bara bubbelpool. Men jag var där i alla fall, vilket är en bedrift i sig att jag trotsade lusten att bara utebli. Ett steg i rätt riktning och ett nederlag för den inneboende latmasken i mig.

Sen har företaget jag jobbar hos blivit sålda och samtidigt har de nya ägarna varslat 40 tjänster om uppsägning. Vilka det blir, vet vi inte ännu...

Känns inte allt för muntert att som outbildad 55 åring riskera bli arbetslös. Men jag försöker att inte ta ut något i förskott eftersom jag inte vet om JAG blir uppsagd ännu.

I lördags, tog jag min oro och använde den energin till att påbörja min ommöblering av lägenheten så den blir mysigare. Köket är i stort sett klart nu. Återstår bara att fixa vardagsrummet. Lite jobbigare att vända hela rummet tvärtom, med säng, bokhyllor, soffor, fåtöljer, bord osv. Men det ska nog bli bra när det är klart. Man får utnyttja de stackars 37 kvm jag har till förfogande totalt.

Ha en skön vecka alla där ute och kom ihåg ni alla är värdefulla för någon annan i omgivningen.
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter bra att du fokuserar på något konkret som möblering och annat än att oroa sig för jobbet.
Det är ingen ide att oroa sig för något man inte vet hur det ska bli.
Bra jobbat och keep up the good work.