torsdag 10 juli 2008

Försmak av semesterrapporten


Det är inte svårt att göra av med pengar på Rhodos, det kan jag försäkra. :-) Så kallade Tourist shops, finns överallt och de vet att ta betalt också, de små liven...
Hur som helst, jag är jättenöjd med min resa dit igen, efter 12-13 år. En hel del är sig likt men en del har förändrats också. McDonalds har gjort sitt intrång även här. Men, hör och häpna, även Marks & Spensers har öppnat butik i de fina kvarteren. SUCK!
När det gäller priser, så är det ungefär som här när det gäller att käka ute. Ingen större skillnad tycker jag. Alkohol/drinkar är väl fortfarande något billigare, men inte så mycket som förra gången jag var där. Eurons införande har helt klart påverkat priserna uppåt.
Hur som haver, jag är jättenöjd med resan och jag har verkligen kopplat av till hundra procent. Flera gånger har jag kommit på mig själv att jag har varit i just det ögonblicket som gällde. Inga störande tankar på framtiden eller bakåt. Har varit "här och nu" och det är en otroligt skön känsla att vara där.
Hoppas jag får tillfälle att åka tillbaka dit igen snart. Trivs med ön, mentaliteten och den avslappnade stilen som råder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vore så kul att få komma ner till Rhodos igen då man inte varit där på 15 år minst