fredag 5 december 2008

Det blir jul i år också...

... pepparkaksdegen är gjord ikväll. I mitt hem blir det ingen riktig jul om inte jag bakar pepparkakor med egentillverkad deg. I morgon blir ett kavlande och gräddande i 6-8 timmar. Lovar att jag kommer att svära en del, det brukar jag göra. Bestämmer mig för att nästa år köper jag färdiga pepparkakor, fast jag vet redan att det kommer jag inte att göra. :-)

Som sagt ingen jul om jag inte kännt doften av pepparkaksbaket i min lägenhet. De flesta av kakorna blir uppätna av mina kollegor, lite av en tradition detta.

I år har jag även planer på att göra leverpastej. Det har jag gjort några år tidigare och det är lite extra gott när man vet att man själv fixat den. Smakar helt klart mera och godare med hemlagat. Kanske lägger jag in egen sill också...

Ha en underbart skön andra advent alla ni som läser min blogg.
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Pepparkakorna var enomrt goda och kollegorna på jobbet hälsar och tackar med för dessa.

God Jul på dig vännen