lördag 17 januari 2009

Ska det vara så här....


Jag undrar bara om livet ska vara så här att förkylningarna avlöser varandra? Har i stort sett varit förkyld sen aug/sep. Visst det har varit bättre vissa dagar, kanske en vecka i stöten men sen har det börjat på nytt igen. Så himla trist och framför allt tär det på humör och annat. Jodå, jag vet att det är lika för alla och just därför undrar jag om det ska vara så här...


När jag var yngre (nejdå jag anser inte att allt var bättre förr) var man förkyld en eller två gånger per säsong. Man blev rejält sjuk, men sen gick det över. Nu går det ju aldrig över och inte heller vill det bryta ut riktigt. Man blir precis lagom sjuk för att inte kunna stanna hemma från jobbet och lagomt sjuk för att känna att det är jobbigt att jobba. :-/


Undrar vem ska man skylla på? Det går väl knappast att beskylla vare sig regering eller USA att vara boven i dramat. Det är väl vi människor själva som ställt till det med alla utsläpp, eller är det inte det? Kommer det någonsinn att hittas ett botemedel mot förkylningar? Tror inte det, tror att det är för mycket pengar som ligger bakom för att forskningen inte ska lyckas. Tänk alla dessa förkylningspreparat vi köper för miljarder kronor. Självklart vill inte dessa tillverkare att vi ska bli botade för alltid. Vad ska de leva av?


Jag snorar vidare och hoppas på ett snart tillfrisknande.

Ha det bäst där ute

1 kommentar:

Anonym sa...

krya på sig säger jag