lördag 14 februari 2009

All hjärtans dag med mera...

Nu börjar min simträning kännas skitrolig igen. Igår, fredag den 13, simmade jag oavbrutet en kilometer. Det har jag inte gjort sen jag höll på med simingen uppe i Östersund för över 20 år sedan. Har varit tvungen att ta pauser efter 5-6 längder, men nu funkade det utan pauser. Har kommit på att knepet är att jag ska vara fokuserad på att ta ut simtagen, låta benen sparka ifrån riktigt innan jag använder armara. På ett sätt bara ta det lugnt men ända med kraft.

Sen jag började i höstas har jag kanske simmat i genomsnitt 3-400 meter per gång och då med pauser emellan. Men som sagt nu är det 1 km utan paus. Dessutom ska vi utöka till 3 gånger i veckan nu. Fan va kul det är.

Idag har jag skickat Alla Hjärtans Kram till mina nära vänner och det kändes så himla skönt och rätt att göra det. Har aldrig brytt mig om denna dag på nåt sätt tidigare, men det var något som sa mig i morse när jag vaknade att jag skulle göra det.

Känns bra också att jag har börjat som assistent på en sångcirkel inom Alla Kan Instutets regi, igen. Över 3 år sen jag var engagerad där, men nu var det dags igen.

Summa sumarum, så är jag bekvämare med mig själv numera och känner att orkar med både mig själc och andra på ett betydligt underbarare sätt idag. Träffade en kompis härom veckan, som jag inte sett på över ett år och fick då veta att jag gav intryck av en mer jordnära och tryggare Thobbe, som utstrålar äkthet...

Ha en underbar dag alla ni som läser och vi hörs igen.

Inga kommentarer: