söndag 22 februari 2009

Vilken helg...

Har varit på kurs hela helgen. Vilken omtumlande upplevelse det varit...

Jag blev rekommenderad av min gode vän Fredde att jag skulle gå en kurs i Reiki healing. En vad, sa jag när jag fick rådet. Han menade att det är något jag behöver för att min kropp ska komma i balans, energimässigt. Som intresserad av energier och andevärlden med mera, sa ju ja direkt förståss. Det var något av det bästa jag gjort på evigheter.

Så mycket som hänt i mitt liv som jag fick förklaring till under helgen, trodde jag inte var möjligt att få bara genom att öppna sitt inre för energierna. Det bästa som hände var att nu kan jag släppa på min osäkerhet angående mitt eget värde. Jag vet nu vad tillit till mig själv innebär och även tilliten till mina vänner. Nu kan jag känna att det är sant det de säger, jag behöver inte känna det minsta tvivel om deras ärlighet. Den känns. Snacka om att det var en stor vändning för mig.

Genom hela mitt liv, har jag fått höra att mina händer ger en skön värme, när jag masserat folk eller bara hållit om. Nu vet jag varför, jag har förmågan att ge Reiki healing. Mina energikanaler är öppna för denna typ av behandling. Det var stort att få den bekräftelsen.

Vår kursledare berättade, när hon gav mig nyckeln till denna form av healing, en så kallad initiering, att hon blev berörd och tagen. Det fanns så mycket kärlek i mig, sa hon. MEN hon påpekade att jag glömmer bort att ge mig själv kärlek vilket är ett måste för att kunna ge andra. Då rös jag, för det har mina vänner påpekat också. Många omkring tycks se mer av mig än jag själv gör.

Det hände fler grejer under dessa två dagar som inte går att förklara så här, men som jag är övertygad om att det mina skyddsänglar som påpekat för mig vad som gäller i mitt liv.

Till dig som läser det här, drar på smilbanden och tycker detta låter som humbug, ska veta att jag respekterar dig för dina åsikter. MEN jag vill säga att du går misste om fantastiska upplevelser om du inte vågar släppa in lite andlighet i ditt liv. Det handlar inte ett dugg om religion eller så, det är helt andra saker.

Ha det gott därute.

Inga kommentarer: