onsdag 3 juni 2009

Otroligt att nåt så enkelt funkar...



Har ju utbildat mig till Reikihealer under våren och det är fantastiskt, det har jag skrivit om förr här på bloggen. Jag kanske inte förstår hur det funkar men jag vet ju att det gör det. Har fått ett antal "bevis" (inte för att jag behöver det) på att det fungerar.




Vid några tillfällen har jag gett behandlingar till andra och det gemensamma är att alla säger att det något som händer i deras kroppar. Att de kan känna min värme och helande energi strömma genom deras kroppar. Själv blir jag jättehet både i händerna men även i hela kroppen och svetten rinner i pannan. Sen när behandlingen är över, blir jag sval igen.




Men nu, käre läsare, ska jag berätta nåt ännu mer fantastiskt. Det är ju en sak att det fungerar när jag har "patienten" i samma rum och jag lägger händerna på dem. MEN, har även behandlat folk på avstånd. Jodå, du läste rätt. De befinner sig på helt andra ställen än där jag är.




Jag börjar med att förbereda mig, efter att vi kommit överens om en tid när det ska ske. Sen säger jag några mantran, talar om vem som ska ha behandlingen, säger några mantran till och sen påbörjar jag behandlingen. När det är över, tackar jag mina Reiki-guider och sen är det klart.




Vid snack efteråt visar det sig att det som händer i deras kroppar, kan jag känna av i min egen kropp, eller se symboler, färger. Kan även vara så att jag kan känna smärta i nån kroppsdel och det visar sig efteråt att de har problem med den kroppsdelen.




Kan fortfarande tycka att detta är hokus pokus, men jag accepterar att jag inte förstår hur det går till så länge jag kan KÄNNA att det gör det.




Är glad över att jag fått denna gåva!


1 kommentar:

Anonym sa...

Låter spännande tycker jag.
särskilt detta på avstånd.