måndag 23 november 2009

En veckas avkoppling är en rättighet...


Kan bara säga så här, att komma bort från allt på hemmaplan en vecka, bara få vara sig själv utan krav är en ynnest som alla borde få uppleva. Den här veckan, som snart är till ända, har varit en kick för psyket. Upptäcker för varje år, att jag behöver ett break och att det går snabbare och snabbare att komma ner i varv. Förr behövdes det en vecka för att komma ner i varv, men numer räcker det med några dagar. Så skönt, för en vecka är lagom tycker jag att vara utomolands. Fast jag har ju inget emot att vara två veckor heller, fast då vill jag nog ha någon att åka med.

Funderade nog en del innan, hur det skulle bli att åka hit till Playa del Ingles på egen hand. Det är ju ändå ett ställe för umgänge och party i mångt och mycket. Visst umgänge kan man ha om man nu vill det och parta kan man också göra även om man åker ensam. Nu är jag ingen partynisse så där, så för egen del har det varit en Southern Comfort på balkongen innan jag gått ut för att käka gott på kvällen. Kanske är jag gammal i kropp och själ, eftersom jag inte orkar med att vara vaken halva nätterna längre... :-) Men det gör mig absolut ingenting. Njuter dessto mer av den vakna tid jag har.

Har gått långa promenader nästan varje dag, minst 2 timmar åt gången. Tittat på bebyggelser, omgivningar och alla dessa vackra Bouganvillea som växer som ogräs här nere. Har tidigare sett träd med 2 färger, men här fanns det både 3 och 4 färger på samma träd. Det var nåt nytt. Så himla vackert att jag bara blev stum.


Promenaderna gick även i ökensanden som finns här, liksom efter stranden. I dag gick jag dock till det område som jag bodde förra gången jag var här. Lyckades inte hitta själva hotellområdet, men var i krokarna i alla fall. Hittade en bar/café efter vägen, som ligger så vackert till och man har en vidunderlig utsikt över Mas Palomas området. Kan sitta i timmar och bara njuta det storslagna.

Så, kära vänner som läser detta, även om jag inte partat nätterna igenom eller pressat i solen hela dagarna, har jag njutit och kopplat av till hundra. Det var min intention när jag åkte ner också, att jag skulle koppla av.

Kram

Inga kommentarer: