söndag 10 augusti 2008

Att sprida glädje och få ett rikare liv...


Har länge tyckt att jag har förmånen att ha ett rikt liv. Nu menar jag inte materiellt utan mera åt det själsliga och känslomässiga planet.

Har ett jobb jag trivs med och som jag inte vill lämna.
Har vänner som ger mig så oerhört mycket kärlek och omtanke.
Har förmågan att glädjas åt det lilla, för det mesta i alla fall.
Har även förmågan att glädjas åt andras lycka och framgång.

Har också förmågan att släppa fram känslor, trots att jag fick lära mig på 50-60 talet att pojkar ska inte gråta osv. Tackar mina skyddsänglar för att de hjälpt mig inse vilket bullshit detta är. Det var många år sedan jag slängde de tankarna åt sidan. Däremot har jag kanske inte insett vilken befriande gåva det är förrän nu.

Hittade en Att-göra-lista i en bok här förleden och den fick mig tänka till en stund. Stämmer detta? Kom fram till att visst gör det det, jag har ju försökt leva efter detta i många år med olika resultat, men är övertygad om att det stämmer och fungerar.

Delar gärna med mig av den till dig som läser min sporadiska blogg. Håll till godo!

Vara tacksam för det jag har.
Vara tacksam för de vänner jag har.
Älska mig själv för den jag är för det är ju jag.
Älska andra för den de är för det är ju dem.
Le mot främlingar.
Lägga märke till vänlighet.
Hoppas.
Sjunga.
Skratta

1 kommentar:

Anonym sa...

underbara råd tycker jag.
följ dem och du ska leende gå genom livet.


kram C