tisdag 5 augusti 2008

Påhälsning eller inte...

Jag har en Wake Up Ligth ståendes vid sängen. Ni vet en sån där väckningsmaskin som tänder ljuset sakta sakta så man börjar vänja sig vid det under en halvtimme. Underbart uppvaknade.

På denna maskin/väckare kan man också ställa in olika ljud såsom: radio, grodkväkande, vågskvalp, biip-ljud och fågelkvitter. Min är inställd på fågelkvitter. Så trevligt att vakna till småfåglar, då blir jag barn igen uppvuxen på landet som jag är.

I natt dock, vaknade jag 5 över 3 av att radion i väckaren satte igång. Fattade inte först vad det var för det var dåligt ljud och massor av störningar, men jag uppfattade en intervju med någon som kände Solzjenitsyn. Sträckte mig fram och stängde av radion. När tummen var 3 cm från aparaten satte radion igång igen. Jag stängde av en gång till och samma procedur. Till slut stängde jag av väckningen på aparaten.

Detta har aldrig hänt tidigare, hade kunna förstå om fågelkvittret satte igång men att den byter väckningssätt och på en tid som inte är inställd att börja på...
Har jag haft besök av någon som ville tala om för mig att den var där?
Vem var det i så fall?
Gjorde lite tafatt försök att få kontakt, men jag somnade om istället.

Kan det vara någon från min släkt på den ryska släktgrenen som ville säga något?

Har jag möjligen ett arv att vänta från Solzjenitsyn? (Asgarv)

Ja, man får tro och tycka vad man vill om detta, jag har min åsikt klar i alla fall.

Ha en bra dag i regnet, alla som läser detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att det var den nya avlyssningsanordningen vi nu tagit fram som felade.
Ni alla som tror att ni köpt en sådan väckarklocka kommer att upptäcka att ni är avlyssnade dygnet runt

mvh

FRA-Gruppen