måndag 8 september 2008

Jävla Comhem säger jag...

Nu har jag tröttnat rejält på Comhem. Har försökt via telefon och mail att få kontakt med dem för mitt abonnemang funkar inte. Tror ni att jag lyckats? Nejdå inte alls.
Ivkäll har jag skickat mail till Plus på SVT, till Aftonblade och Expressen samt till Comhems VD. Det senare mailet kommer nedan.

Tänk att man ska behöva råka ut för sånt här skit i dagens tekniksamhälle? Eller är det pga av det som vi råkar ut för det. Comhems kundpolicy verkar behöva uppdateras i alla fall. Lovar att återkomma med fortsättningen.

Här kommer brevet jag skickade till VD Tomas Franzén på ComHem:

Hej
I fem dagar har jag suttit i telefonkö hos er kundtjänst. I bästa fall har jag kommit från plats 74 till plats 1 i kön. Men aldrig har jag lyckats komma så långt fram att någon svarat. Det klickar och en röst säger att ni tackar för att jag väntar och ni besvarar samtalet så fort ni hinner. SÅ fan heller, antingen börjar det tuta upptaget eller så kopplas samtalet bort.

Har även försökt skicka 4 meddelanden via formuläret på er hemsida. Om jag lyckas? Ja inte vet jag om de kommit fram till någon, men nån respons har jag då inte fått. Har nu tröttnat rejält på det här, att man ska behöva sitta 10-12 timmar i telefonkö och betala dyra minutrar för att sedan bara hamna tomma i intet är under all kritik. Är detta er kundpolicy, att ni skiter i kunden så är det nog dags att ni ser ser över rutinerna rejält.

Givetvis fattar även jag, som jävligt förbannad kund, att ni inte har den policyn. Jobbar själv i en kundtjänst och jag vet betydelsen av att ta hand om kunden, snabbt och proffsigt. Vi kan inte vänta 5 dagar innan vi eventuellt svarar kunden, inte heller kan vi låta samtalen bara försvinna.

Har även genom åren jag varit kund hos er försökt använda mailen, men utan framgång. Varje gång blir det nåt strul och jag måste beställa nytt lösenord för att kunna logga in. Inte senaste gången men gången innan tog det 2 månader innan jag fick ett lösenord från er.

Förstår du att jag tröttnat och är jävligt less på er nu. Eftersom ni inte kan sköta era åtaganden anser jag inte att jag behöver sköta mina heller så därför säger jag upp alla abonnemang jag har med er, trots bindningtid. Det är inte mer än rätt tycker jag. Håller du med?

Mitt kundnummer är xxxxxxx och jag förväntar mig ett svar med det snaraste där du bekräftar att mina åtaganden är strukna.

Jag lämnar med glädje tillbaka modemet jag har. Det är ju inte användbart enligt det abonnemang jag har, hur som helst. Detta trots att jag följt alla råd jag fått under tiden jag suttit i telefonkö.

1 kommentar:

Anonym sa...

tur att det finns Valium....

kram på dig vännen