söndag 26 juli 2009

Åter en helg till handlingarna...


Kan summera även denna helg till de positiva i raden. Har unnat mig själv att ta det lungt, vara ute på promenader och läst massor. Det är en underbar lyx att bara ta helgen som den kommer, utan krav eller förpliktelser i någon form. Att känna att kroppen får bestämma vad som ska hända eller inte hända ger så mycket positiva vibrationer. Det strömmar in ny energi som får ta plats och den behövs för att kunna bjuda på sig själv.

Har alltid tänkt som så, att det man ger ut det får man tillbaka. Ger man godhet och kärlek får man det till sig också. Likväl som om man ger det som är negativt, kommer det tillbaka. Har medvetet experimenterat i ämnet och kan bara konstatera att teorin håller. Nu undrar du varför jag vill testa detta, när så många läror säger samma sak? Ja, det är ju så att vi människor behöver själva få erfarenheterna, det räcker liksom inte att andra gått igenom detta innan och kan intyga.

Såg en DVD som heter The Secret och som handlar om en universiell lag, Lagen om attraktion. Det handlar om att ändra sitt tänkesätt från negtiva tankar till positiva. Istället för att oroa sig över alla räkningar, ska man tänka att jag har pengar så det räcker till alla räkningar. Istället för att älta sina sjukdommar ska man vara tacksam för att man har en frisk kropp som skänker en glädje. Med andra ord, tänk positivt som om du redan har allt det där du drömmer om och du kommer att dra till dig detta. Kanske är detta bara humbug, men med det jag lärt mig om universum och människans kraft att kunna påverka, väljer jag att tänka att detta fungerar.

Massor av värme och kärlek till er därute.

Inga kommentarer: