söndag 14 februari 2010

Uppdatering om vikten


Har kommit ungefär halvvägs när det gäller antalet kilo mot mitt mål. Känns ju hoppfullt med tanke på att jag har 4 månader kvar. Just för tillfället har det stannat upp, vilket var väntat. Första veckorna är det ju vätskan som försvinner så därför går det fort.


Skulle ljuga om jag säger att det gått enkelt. Det har varit en helv....k kamp vissa dagar. Då jag känt att jag ger upp allt och skiter totalt i det här. Som tur är, för min hälsa finns det en tjurig oxe där inne i mig som stoppar mig från att gå till McDonalds trots en stark längtan efter pommes...


Är trött på att hela tiden behöva planera inköpen, att alltid se till att det finns grönsaker med mera hemma. Detta evinnerliga diskande av matlådor, går ju åt en 4-5 varje dag gör mig vansinnigt less.


Trots detta och att jag är inne i en period av konstant trötthet, så är det värt varenda sekund av slitet. Första gången i mitt liv jag verkligen velat kämpa ända inifrån själen. Att jag inte ger upp vid minsta möjliga motstånd. Ny erfarenhet är det och jag gillar den.


Från det ena till andra händer det andra saker i mitt liv också. Har ju som jag berättat om tidigare, även utbildad mig till Reikihealer. Kommer att gå tredje steget, vilket ger mig rätt att utbilda andra, längre fram i vår. Helt plötsligt kommer jag på mig själv att jag börjar planera kursmaterialet, att jag har gjort en ny hemsida för den delen av mitt liv och allt detta sker utan att jag medvetet tänker på det. Att mitt undermedvetna tar över och leder mig framåt är också nytt, jag som alltid velat ha full kontroll över vad som ska hända i mitt liv. Underbar utveckling.


Vill ni kolla sidan är adressen http://www.thobbesreiki.se/


Inga kommentarer: