söndag 24 januari 2010

2 veckor avklarade


Så har då mina två veckor i förbränningsfasen gått och jag kan nu välja om jag vill fortsätta ett tag till med detta, eller om jag vill gå över till "vanlig" GI-kost, det vill säga att jag kan äta lite grovt bröd, lite kolhydrater ibland osv. Har svårt att bestämma mig, det känns som om det är helt OK att fortsätta ett tag till, börjar vänja mig och det känns bra. Bestämmer mig för att ta en dag i taget nu och inte ändrar nåt ännu.


I början var det värsta att avstå min knäckebrödsmackor, potatisen och i viss mån pastan. Men det var under en tid, nu känns det inte så jobbigt längre utan det går så att säga av bara farten. Om jag hinner idag, ska börja leta fram recept på god mat som inte ligger under brännfasen, men får se. Dagens jobb är att vitlasera mitt köksbord i första hand, ev om jag hinner lacka det ikväll också. Sen tänkte jag mig ut en sväng för lite luft. :-)


Gissa om jag är stolt och glad över mitt beslut att ta hand om mig själv, även på det kroppsliga planet. Det själsliga har jag varit enormt bra på de senaste 2-3 åren, då jag har gett mig själv tid för det jag vill hålla på med. Sista året har bara rusat iväg, från att i början av förra året då jag var en man som bad om ursäkt för att jag fanns till, till att som nu, våga ta plats. Det är en stor omställning. Jag kan bara tacka min Reikiutbildning för detta, som stärkt mig oerhört. Att upptäcka att jag hade krafter som jag inte kunde drömma om, det är väldigt stort och utvecklande. I maj ska jag gå sista delen av grundutbildningen till Reiki Master och då kan jag fullt ut utbilda andra Reiki Healers. När jag började, hade jag inte en tanke på att jag en dag skulle lära andra, nu känns det så självklart att jag ska det.


Nåväl, det blev ett litet sidospår av min inledning, men det hänger ju ihop på nåt sätt också.

Resultatet blev i alla fall 5,2 kg minus och 6 cm minus runt midjan. Strålande tycker jag själv.


Klappar mig själv på axeln och säger; Fy fasen vad du är bra Thobbe!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är mer än duktig.
Hurra för dig