tisdag 27 april 2010

Sommaren kan komma....

Så nu har jag fixat årets första solbränna, en tradition jag alltid gör på vårkanten. Sen kan sommarsolen komma och den mer brunaktiga hudfärgen kan ta över från den grisrosa....

Samma misstag gör jag varje år, glömmer bort eller kankse jag förtränger nyttan av att smörja in mig i den första solen. Första dagen i solen blir alltid en bränd kropp som resultat. Sen får jag vara inne nästa dag och ibland även dag två innan jag kan vara ute i solen igen. Jag borde nog få ett pris i dumhet, eftersom jag upprepar detta förfarande varje år. I förrgår tog jag en 3 timmars promenad i Mas Palomas öknen och även efter vattenbrynet. Det är ju så självklart att solen tar extra på bägge ställena. Men vad gör Thobbe, jo han smörjer sig bara på nästippen och ögonlocken, men inte resten av kroppen. Solen i ryggen halva tiden gav brända vader och knäveck. Tänk er hur det känns på natten. Den andra halvan av tiden går jag mot solen och då får armarna sitt, som synes. Det vita på handleden är efter att jag haft klockan på armen hela tiden. Tur jag har 1,5 veckor kvar att bättra på färgen något i alla fall. :-)

Mitt syfte med denna resa var ju inte att bränna mig, utan att koppla av totalt, utan krav eller en massa måsten. Hittills har jag klarat det oerhört bra och tänker så göra. Det som jag sysslat med, förutom Facebook är att finslipa mitt kursprogram i Reiki, fixa lite blanketter för kursen, fundera över en inbjudan till kursen som går av stapeln 25-26 sep och även läsa på mer om Reiki som sådant. Det är vad jag gör och det passar mig väldigt bra för tillfället.

Inga kommentarer: