lördag 1 maj 2010

Min lilla oas....

Här tillbringar jag många timmar varje dag, sittandes under trädens svalkande skugga för det mesta, men ibland lägger jag mig en stund i solen också eller simmar några längder i bassängen. När jag sitter där under träden, skapar jag material till min kurs som jag ska ha i september, jag har skapat reklamblad, jag har även haft datorn med mig och svarat på mail, skrivit nya mail och då inte bara såna jag tänkt skriva en längre tid, utan även såna som jag inte visste att jag skulle skriva. Det är häftigt det.

Har upptäckt en sak hos mig själv just nu. Trots att jag blev bränd, har en vaxpropp som inte vill släppa (har fixat medikamenter från apoteket), dålig säng och myggor som håller mig vaken på nätterna, känner jag ingen irritation över detta. Det är mera så att jag bara rycker på axlarna åt det och går vidare. Det, kära läsare av bloggen, det är förändring det hos mig. Jag som blev irriterad för minsta lilla småsak tidigare. :-) Kan ju inte låta ovanstående förstöra min ledighet när det finns så mycket att vara nöjd över istället. Trots att jag jobbat en del, så har jag ändå kopplat av. Dessutom är ju jobbandet för mitt eget bästa och då är det inte betungande alls. Har även hunnit, eller rättare sagt tagit tag i att meditera en hel del.

Kort sagt, jag kan inte annat än vara jättenöjd och stolt över vad jag gjort denna vecka, för att jag själv ska må så bra som det är möjligt.

Inga kommentarer: