lördag 14 mars 2009

Så har jag då gett min första Reikibehandling

I dag var det första gången jag gav en behandling, förutom under utbildningshelgen. Var nog lite pirrig inför det hela, men det var samtidigt övertygad om att det skulle gå bra.

Hade förberett mig och öppnat upp alla kanaler och chakran för att det skulle bli ett bra resultat. Min patient kom och vi pratade lite först, sen fick hon en stunds avslappningsövning. Jag påbörjade behandlingen efter ett tag. 

Hade inte direkt någon ergonomisk riktig arbetsställning, men det funkade ändå. Det var jätteintressant att känna in hennes energi. På vissa ställen blev jag enormt varm, på andra kände jag pirr i hela kroppen och på ett ställe fick jag jätteont i huvet. Då fick jag be Reikiguiderna om hjälp att ta bort huvudvärken. Efteråt kändes det som om mitt ansikte varit i solen en hel dag, var varm och het.

Vi var väldigt törstiga båda två efteråt så det är helt klart att det är mycket energier som frigörs i kroppen under en behandling.

Vi snackade ett bra tag efteråt och det verkade som om hon var nöjd och hade fått ut nåt av det hela i alla fall. För mig var lite omtumlande och spännande. Hoppas det snart blir fler tillfällen till att ge behandlingar.



Inga kommentarer: