söndag 1 mars 2009

Tack Reiki för den förändrade attityden hos mig...


Det händer verkligen mycket inom mig just nu. Den så kallade utresningen som startade förra helgen vid initieringen på kursen är nu snart inne på sitt 3 chakra. 

Upptäckte i fredags, när jag blev kraftigt utskälld och förolämpad av en kollega (som för övrigt anser sig vara Guds gåva till mänskligheten) inför hela avdelningen att jag kunde gå in i ett lugn direkt. Hade denna situation uppkommit innan förra helgen hade jag förmodligen svarat med samma språk, den arges språk. Givetvis blev jag heligt förbannad och var på väg att skälla tillbaka. 

Just då hände nåt som fick mig att ändra mig. Han som stod där och skrek slog näven i mitt skrivbord så telefonen och en juiceflaska välte omkull. Precis när det hände, strömmade det så mycket varm och härlig energi genom mitt kropp och all min ilska bara rann ur kroppen. Satt där bara och lät honom hålla på bäst han ville. Just i det ögonblicket kände jag mig så stark och jag visste att jag gjorde rätt som inte svarade tillbaka. Han gick till personangrepp, skrek till mig chef att hon skulle se till att hennes värdelöse undersåte skulle göra sitt jobb rätt, vilket jag aldrig gör enligt honom. Blev även beskylld för att slarva bort dokument...

Det var hur härligt som helst att känna denna förändring inom mig. Att jag kunde ta till mitt jordade lugn och känna att min styrka satt i detta. Det ökade definitivt min tillit till mig själv.

Är övertygad om att det är mina nyvunna kunskaper inom Reikin som hjälpte mig med detta. Jag insåg mitt eget värde och jag är ju den som inte förlorade i denna episod, utan det är ju han som skrek. Jag respketerar honom som yrkesman, han gör säkert ett bra jobb. MEN som människa har jag ingen som helst respekt kvar för honom. För mig är ingenting om han inte har förmågan att be både mig och mina kollegor om ursäkt för sitt utbrott i rummet. Gör han det ska han få min respekt igen.


Ha det gott där ute.

Inga kommentarer: