söndag 20 april 2008

Årets första cykeltur...


Igår, lördag 19 april detta nådens år 2008, tog jag min första cykeltur för året, totalt otränad. Tanken var att jag skulle cykla från Solna via Vasastan, Universitetet via Frösundavik och hem igen.

Nyinflyttad som jag är blir det lite fel i navigeringsförmågan. :-) Cyklade mot Råsunda och gjorde ett par rundor på samma sträcka, sen kom jag till Huvudsta. Samma visa där runt runt...

Närmade mig en avfart till Hornsberg, då tänkte jag att det är väl onödigt att cykla via Kungsholmen när jag ska till Vasastan. Vad hände? Precis... Cyklade runt i cirkel och kom tilbaka till samma avfart....

Nu tog jag vägen via Kungsholmen i alla fall, cyklade över till St:Eriksplan och gjorde om samma fadäs, hamnade på samma sträcka igen. Det roliga just där är att jag gör samma varje gång jag cyklar just där...

Men till slut kom jag i alla fall rätt och kunde fortsätta min färd runt Brunnsviken. Det var inte världens skönaste väder, men jag njöt i alla fall. Stannade i Bergshamra och käkade en pizza, innan jag fortsatte mot Frösundavik.

Ja, inte var det slut på felnavigeringen för det. Nu vet jag ju vilket håll jag ska mig från Frösunda för att hamna i Solna centrum, men lyckades cykla fel vid Ballongberget ändå.

Kontentan av hela cykelturen är att jag fick massor av så kallade De Ja véu (ursäkta stavningen) upplevelser. Hade ju faktiskt varit där tidigare...

Hur som haver det var en underbar tur, trots domnade axlar, kramp i lår och vader och ett blodsocker som spökade hela tiden. Tur att jag hade vatten med mig i alla fall...

Turen tog allt som allt dryga 4 timmar. Idag söndag ska jag ta en promenad, får väl se hur långt det blir.

Inga kommentarer: