lördag 2 maj 2009

2 maj 2009

Är så nöjd med min dag, trots att jag inte varit utanför dörren ännu. Klockan är kvart över 7.

Idag har jag fått klart ommöbleringen, hunnit dammsuga och även torkat vått. Fixade badrummet också. Detta trots att jag vaknade med en sprängande huvudvärk i morse. Kravlade mig upp och drack vatten samt tog en tablett. Klockan var då halv 6. Irrade mig tillbaka till soffan, där jag lyckades somna om efter ett tag. Vaknade igen vid 10 och då kändes det bättre. Sen flöt allt på i behagligt tempo.

Men se gå ut, det är inte att tänka på. Igår när jag skulle till en kompis och hälsa på, rann ögonen som bara den och jag blev täppt på nolltid. Det är ju högsäsong av pollen och i år märker jag av det igen, trots 3 års behandling.

Men det är ju liksom ingen idé att deppa ihop för det, jag använde energin till något positvit istället och det känns så underbart.

Tänk, det är en hel dag till ledigt och den tänker jag bara njuta av utan att göra nåt speciellt. Ja förutom då att hjälpa en kompis att frakta hem flyttkartonger som han ska låna av mig. Men det räknas inte som nåt speciellt, det är bara kul.

Önskar er en fortsatt trevlig helg...

1 kommentar:

Anonym sa...

Så underbart att du fått massor gjort. Det är du värd.
Pollen är skit och jag hoppas på lite regn så alla pollenallergicker får lite vila.

kram C