måndag 4 maj 2009

Yiiiiihaaaaaaaaaaaaaaa

Fan, vad stolt jag är. Jag har lyckats montera ihop min nyinköpta cykel, helt på egen hand.
Tänkte be affären göra det, fast det skulle kosta 400 spänn i så fall... Jag omprövade mitt beslut och valde att göra det själv.
Sen kom frågan om hur jag skulle frakta hem den omonterade cykeln. Tänkte ta en taxi, jag hade ju sparat in en utgift på 400 genom att montera själv. Men det visade sig att det var en hanterbar kartong som jag kunde ta på bussen istället. Ytterligare cirka 150 i besparing.

Väl hemma, fixade jag först mat, jag gick och köpte belysning på Claes Olsson, mycket billigare än på cykelaffären. Det är otroligt så mycket jag besparat mig idag. hehehe

Trodde inte att det skulle gå så lätt att skruva ihop den. Behövde inte kolla beskrivningen mer än en gång. Tydligen har jag lärt mig något av alla IKEA monteringar jag gjort, så det var logiskt tänkande bara som gällde.

Känner mig jättelycklig att jag lyckades. Stolt som en tupp både över cykeln som sådan men mest för att att jag lyckades...

I morgon blir det inte nån tur, men på onsdag blir det premiär för mig. Cykla till jobbet, även om jag avskyr att cykla i stan, men i värsta fall får jag leda cykeln genom den värsta delen av city. hehe

Inga kommentarer: