onsdag 20 maj 2009

Vilken känsla det var på andra delen av Reikiutbildningen

I helgen som var, gick jag steg 2 i min Reiki utbildning. Nu kan jag behandla på distans också.

Förstår inte hur det fungerar, men vet att det gör det och det räcker.Det som gjorde mest intryck på mig, var under initieringen. Först måste jag berätta en annan sak. På fredagskvällen, när jag gick ut ur badrummet och släckte lyset där inne, tändes lyset i hallen av sig själv. Jag kände en rysning i kroppen. Under en tiondels sekund blev jag rädd, innan jag bestämde mig för att det inte fanns nån anledning att vara rädd.Så under initieringen på lördagen, fick jag samma rysning genom kroppen och jag bara välkomnade den. Blev inte rädd en enda sekund, bara glad och lycklig.

Efteråt sa min lärare att hon sett två munkar som stod vid min sida. Den ena hade böjt sig fram och smörjt olja på mitt tredje öga. Det var precis då jag fick rysningen. Både i går och ikväll, när jag gjort min Reikibehandling har jag suttit en stund och välkomnat kontakten. Båda kvällarna har jag kännt närvaron, både genom rysning men också genom att jag kännt att någon lagt sina händer i mina handflator. Ikväll kände jag dessutom att det blev svalt i handflatan.

Vad jag förstår är kyla ett vanligt tecken på att någon finns nära.Fick rådet för några år sen, att när man inte vill ha kontakt längre ska man stänga av och säga till dem att inte komma fram mer förrän man öppnar sig igen. Likaså ber jag dem att inte störa min nattsömn genom att sätta igång radion, eller tända lampor. De respekterar detta och det känner jag stor tacksamhet för.

Känner mig verkligen lycklig över att få vara med om detta.

Inga kommentarer: