söndag 10 maj 2009

Livet är härligt!


I dag skulle jag träffat en god vän och vi skulle ta en cykeltur med tillhörande picnic. Det skulle bli så trevligt så. Hade tänkt oss att cykla ut till Djurgården. Kompisen ringde vid 10 halv elva och undrade om vi skulle cykla trots blåsigt väder och moln. Vi kom överens om att vi inte skulle göra det utan ta det vid annat tillfälle istället.


På nåt sätt gick luften ur mig av detta beslut. Kände inte för att göra nånting alls. Ville bara ligga på soffan och käka praliner eller nåt. Som tur var hade jag inga praliner hemma. :-)

Men låg på soffan gjorde jag, somnade till en stund efter att jag hörde en åsksmäll långt bort i fjärran. Innan jag somnade flög en tanke genom huvet att det inte är så konstigt om jag var trött och nedstämd eftersom det finns åska i luften. Brukar bli påverkad av sånt.


Nåväl, vilan var skön och när jag vaknade hällregnade det. DÅ kom jag att tänka på ett talesätt om, att ifall det regnar på bruden på bröllopsdagen blir äktenskapet långt och lyckligt. Undrar om sånt gäller om det regnar på ens födelsedag också? *asgarv*


Nåväl, jag lever ett rätt lyckligt liv, framför allt är det innehållsrikt och omväxlande. Får vara med om så mycket härliga och spännande saker, träffa så mycket spännande människor som har så mycket att ge och dela med sig av. Det är fantastiskt vad vi kan få vara med om egentligen.


Igår var det avslutning på sångcirklarna som Alla-Kan-Institutet haft under vårterminen. (http://www.allakan.nu/) Vilken upplevelse, att se alla dessa glada deltagare, visa sitt mod genom att ta chansen att sjunga inför så många obekanta människor. Deras entusiasm, nervositet som de övervinner, ja det är nästan obeskrivbart.


Jag har varit assistent i en grupp och fått vara med om deltagarnas resa genom kursen. Att från första gångerna knappt vågat ta en ton, ställer de sig nu upp och sjunger inför 40-50 andra. Det är en ynnest att få vara med om den utvecklingen. Det går inte att sticka under stol med att det är väldigt utlämnande att sjunga solo inför andra, man blottar sig fullständigt. Känslan när man väl gjort det överväger dock all denna nervositet.


Ni som inte tror er kunna ta en ton, ge er själva chansen att prova på. Det finns bara vinster i det försöket, jag lovar. Har själv genomgått denna förvandling.


Inga kommentarer: