söndag 24 maj 2009

Våren är här eller är det försommar...

Har haft 4 lediga dagar då jag har gjort så lite som möjligt så länge som möjligt. Fasen vad skönt det varit. I torsdags var det strålande sol, nåja stundtals i alla fall. Blev en promenad dryga 3 timmar, sen en stunds vila i solen och den njöt jag som bara den.

Väl hemma en välbehövlig dusch. Middag med en god vän, sen kolla på video. Fredagen hade jag tänkt gå på stan, men kroppen ville inte det så det blev soffan tillsammans med en bok. Läste väl i alla 4-5 sidor innan jag somnade. Kvällen fortsatte i samma spår, alltså avslappningens spår.

Lördag samma sak, mitt förnuft sa mig att jag borde gå utanför dörren en sväng och få frisk luft, men kroppen vägrade. Jaja, jag vet vad Chrille skulle säga om det: "latmasken" har slagit till igen. hehehe. JA, det kanske den gjorde, men det var otroligt skönt hur som helst.

Idag söndag har jag i alla fall tagit en promenad ett par timmar och det ångrar jag inte alls. Njöt av solen och värmen. Så underbart skönt att gå i kortärmad och korta brallor. Då känner man livsandarna vakna till liv igen. Det blev även en bonus på dagen. Gick förbi Statoil och köpte en skiva med Sten & Stanley som heter Allsånger på vårt sätt. WOW, säger jag bara. Det är, för mig en kick att få höra deras underbara blandning av låtar. Åtminstone 9 av de 12 låtarna tillhör kategorin mina favoriter. Gissa om jag sjunger med och får flash-backs till 60-70 talet.

Har också haft tid att reflektera mycket under ledigheten. Kommit fram till att jag lever verkligen ett rikt liv på många plan. Underbara vänner som finns därute men framför allt börjar jag gilla mig själv mycket mer. Känner att jag befinner mig i livets sommartid. Det finns så mycket att vara tacksam över känner jag och det är jag också.

Med en förhoppning om att alla ni som läser denna blogg, i år får den bästa sommar ni överhuvudtaget varit med om.

KRAM

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmmm ingen kommentar men jag tror allt att masken finns där..
hehe